Lucrăm de Acasă! Recrutăm de Acasă! Rodica Radu, Recruitment Consultant.

Un studiu recent arăta că 8 din 10 romȃni şi-ar dori ca cel putin o data pe săptămȃnă să lucreze de acasă. Ȋn contextul actual,” work from home ” s-a trasnsformat foarte rapid din cel mai dorit beneficiu de către angajaţii romȃni, într-o realitate a zilelor noastre,  ne spune colega noastră Rodica Radu, Recruitment Consultant.


 Practic, peste noapte,  domiciliul nostru s-a transformt într-un fel de birou, din dorinţa de reducere a riscului de răspȃndire al noului virus, atȃt angajatorii cȃt şi angajaţii s-au conformat ordonanţelor adoptate.

 Din fericire, tranziţia din cadrul departamentului de recrutare a fost una rapidă, deoarece tehnologia necesară acestei noi provocări, era deja prezentă în cadrul companiei.
 Puşi în faţa unei situaţii excepţionale, pot spune că efectul observat a fost unul de mobilizare. Şedinţele au fost mutate rapid în mediul online, cu ajutorul tool-urilor specifice, iar organizarea si distribuirea taskurilor au fost principalii factori ce au contribuit la derularea activităţilor într-o maineră eficientă, scopul final fiind cel de menţinere al unui ritm cȃt se poate de normal.

Nu poţi controla o situaţie fără precedent, însă poţi atenua efectele ei psihologice asupra angajaţilor. Pȃnă la urmă, cȃt de productiv poate fi un om care se teme nu doar pentru propria sănătate ci şi pentru cea a persoanelor apropiate?!

Există o teamă instalată la nivel general şi de la o zi la alta asistăm la modificările aduse de aceasta.
 Unul din plusurile aduse de această modalitate de muncă a fost insăşi lipsa constrȃngerii angajaţilor de a se deplasa la birou şi reducerea riscului de contaminare, ceea ce diminuează simţitor anxietatea generată de noul virus.

Ȋn plus, în aceste zile observăm că suntem înconjuraţi de statistici nu tocmai positive, ştiri centrate pe senzaţionalul situaţiei şi valuri de informaţii false. “Work from home” începe să acţioneaze ca un filtru pentru noi, ajutȃnd la menţinerea unei rutine zilnice şi inducerea unui sentiment de siguranta angajatului.
Nu în ultimul rȃnd, sper şi cred că acum, mai mult ca niciodată, asistăm la desfiinţarea asocierii a lucrului de acasă cu statul degeaba.

Natural, cea mai acută lipsă pe care o resimţim de acasă este cea de a avea efectiv contact direct cu oamenii. Lucrurile mărunte, gesturile normale devin cel mai greu de suplinit. Intern, abordarea noastră a fost cea de  stabilire a unor întȃlniri săptămȃnale cu echipa pentru a compensa lipsa acestui ritm.
 Ȋn cadrul acestor întȃlniri, încercăm  să nu atingem aspecte ce ţin de proiectele curente. Discuţiile fireşti, relaxate sunt cele ce oferă o nota de normalitate, funcţionȃnd ca o reaţea de suport în echipă.
Comunicarea a fost procesul esenţial, iar prioritizarea sa a fost cea mai mare provocare. Fie că ne referim la asigurarea suportului operaţional pentru deservirea clienţilor, fie că ne referim la informarea activă a candidaţilor, este important ca toate părţile implicate să beneficieze de serviciile noaste oferite într-o manieră optimă si într-un timp agreat.  

Ceea ce mă face să apreciez acest domeniu este nivelul extraordinar de empatie pe care îl cultivă.
Cu toţii suntem solidari pentru că în final, OMUL este cea mai preţioasă resursă.