Provocările ne Apropie, în Timpul acestui Proces de Adaptare la Noul Normal! Conferința Working Romania, organizată de Business Review

Marian Pătrașcu, Head of Sales and Talent Acquisition, a participat în calitate de speaker în cadrul conferinței Working Romania organizată de Business Review. A împărtășit cu audiența din cadrul evenimentului, o parte din experiența ultimelor săptămâni. 

                Noi am avut posibilitatea să vedem mai multe perspective, fiind companie de consultanță și voi împărtăși cu voi câteva dintre experiențele pe care le-am avut.

                Ca și organizație, am făcut shift-ul foarte rapid către on-line. În zona de recrutare a fost simplu să facem schimbarea. Am reușit să mutăm in mediul on-line și activitatea personalului TESA și onboarding.

Revenind la experiențele noastre, am avut norocul să avem o varietate de clienți cu care, umăr la umăr, am trecut prin anumite provocări. Am avut clienți cărora le-am fost alături cand au decis în prima etapă să renunțe la salariații temporari; bineînțeles am fost alături și de angajații temporari.

Am avut, de asemenea, clienți în anumite industrii care au decis să aplice măsura de șomaj tehnic și să păstreze angajații. Ne-am bucurat să avem și clienți care au decis să își păstreze angajații temporari și să îi plătească în această perioadă fără să fie nevoie de nici un ajutor din partea autorităților. Partenerii care funcționează în continuare și-au adaptat procesele astfel încât să respecte normele în ceea ce privește siguranța angajaților și a locului de muncă.

A fost foarte provocator pentru noi, pentru că au fost stări prin care am trecut împreună cu partenerii noștri și acestea ne-au sudat relațiile. Am format o mică comunitate și am comunicat foarte mult pentru a lua cele mai bune decizii.

În ceea ce privește partea de recrutare, la nivel național, am trecut prin momente de agonie când partenerii noștri din zona automotive au decis să închidă operațiunile și să anuleze proiectele. Am trecut la momente de extaz pe măsura ce au apărut proiecte de recrutare pentru categoria de operatori în logistică. La momentul de față se recrutează activ în zona aceasta.

Totodată, sunt companiile din industria IT&C care continuă căutările și ne bucurăm să le oferim suport și  strategii pentru a își acoperi nevoia de specialiști.

Aș da niște sugestii pentru angajatori, deoarece în momentul acesta trebuie să își apere brandul de angajator și cum vor fi tratați angajații acum se va vedea în procesele de recrutare din viitor. Este foarte importantă experiența angajaților în cadrul organizației în acest moment, deoarece devine definitorie.

Angajatul în regim de lucru de acasă trebuie să își creeze o rutină, cum s-a vorbit foarte mult în toată media, astfel încât să poată să își mențină gradul de productivitate.

În zona de recrutare de specialiști, lucrurile nu sunt atât de simple pentru că se tem de regula  primul venit, primul ieșit și angajatorul trebuie să demonstreze atât siguranța locului de muncă cât și siguranța salariatului. Aici s-au aplicat multe modele și programe de well-being și engagement pentru angajați. Lucrul acesta va face diferența cu siguranță.

Pentru industria în care noi activăm, consider că va urma o perioadă provocatoare, evoluția ei fiind strict legată de măsurile pentru relansarea economiei pe care Guvernul le va adopta în perioada următoare întru-cât se va cascada și automat, noi, consultanții, vom putea să oferim cele mai bune soluții clienșilor noștri.

În zona de recrutare de volum, lucrurile vor fi mai facile însă vom vedea cum va evolua piața.

Facilitatea pe care o poate asigura serviciul de muncă temorară și de outsourcing va fi benefică pentru mediul de business pentru că într-o economie actuală în care totul este volatil, este importantă flexibilitatea. Fac o paralelă cu criza din anul 2008 când acest serviciu a făcut diferența.